ЗВІТ
директора Липецької дитячо-юнацької спортивної школи Харківської районної ради Харківської області Кушніренка Віталія Федоровича про підсумки діяльності спортивної школи за 2019/2020 навчальний рік

Переглянути звіт у форматі .pdf можна тут.

У звітному році робота в Липецькій ДЮСШ проводилася за річним планом роботи, згідно з тарифікацією. Відповідно до кожного етапу підготовки вихованців навчально-тренувальна робота відбувалась на основі навчальних програм з волейболу, футболу, баскетболу, карате, спортивного орієнтування та шахів, які рекомендовані Державним комітетом України з питань фізичної культури і спорту та Федераціями з видів спорту, а також використовувались наявні методичні матеріали (методична література, посібники, розробки), навчальні плани, які відповідають навчальним програмам, меті та завданням розвитку особистості, фізичної підготовки, зміцненню здоров’я дітей і підлітків засобами фізичної культури та спорту, розвитку їх здібностей в обраному виді спорту, участі вихованців школи у змаганнях різного рангу. Організація навчально-тренувального та виховного процесу відповідає річному плану роботи, який відображає найголовніші питання та перспективи. Коло обов’язків, що виконує кожен працівник за своєю спеціальністю чи посадою, визначено посадовими інструкціями, затвердженими в установленому порядку. Управлінська діяльність здійснюється на принципах демократизації та відкритості. Ефективність управлінських рішень відслідковується завдяки систематичному контролю за їх виконанням з боку адміністрації. Управлінські рішення відповідають діючим нормативним документам. Інформація про стан виконання рішень заслуховується на нарадах при директорові, засіданнях тренерської ради. Документація у школі ведеться державною мовою: журнали обліку роботи групи, протоколи батьківських зборів, протоколи складання контрольних нормативів, протоколи засідань тренерської ради школи, тренерських рад відділень, наради при директорові. Липецька ДЮСШ використовує для здійснення управлінської діяльності власний комп’ютер. Комп’ютер частково обладнаний сучасними програмами, також у наявності 1 БФП. Школа має доступ до мережі Інтернет. Заклад має свій веб-сайт, який постійно оновлюється. На сайті відображені контактні дані, інформація про основні напрямки діяльності школи, про тренерсько-викладацький склад, постійно висвітлюється інформація про події закладу, участь вихованців у змаганнях та спортивно-масових заходах, підсумки участі у змаганнях, виїзди вихованців до спортивно-оздоровчих таборів та на навчально-тренувальні збори. Сайт також має фотогалерею, на якій можна побачити фотографії виступів вихованців на змаганнях, фотозвіти з табору відпочинку, а також фотографії адміністрації закладу. Навчальний рік у ДЮСШ розпочинається першого вересня. Згідно з Положенням про ДЮСШ комплектування груп початкової підготовки здійснюється до 1 жовтня. Зарахування вихованців на наступний рік навчання проводиться після засвоєння ними теоретичного та практичного матеріалу, виконання навчальних планів з видів спорту, відповідно до результатів виступів у змаганнях, виконання контрольних нормативів із загальної, спеціальної фізичної та технічної підготовки. Цими критеріями визначається стан фізичного розвитку вихованців та рівень засвоєння ними програмного матеріалу на кожному з двох етапів підготовки: - початкової підготовки, де вихованці оволодівають основними руховими вміннями та навичками в обраному виді спорту; - базової підготовки, протягом якого вихованці оволодівають технічними та тактичними прийомами обраного виду спорту. Ділова документація школи з питань зарахування вихованців та їх вибуття оформлюється у відповідності до нормативних вимог: наявні заяви батьків, особисті картки спортсменів, копії свідоцтв про народження та довідки-висновки про стан здоров’я. Протягом 2019/2020 навчального року: · проведено тарифікацію працівників школи; · організовано роботу тренерської ради; · скоординовані дії із закладами середньої освіти району щодо організації та проведення навчально-тренувальної роботи; · здійснено комплекс підготовчих заходів для атестації тренерів-викладачів.

Контингент вихованців На кінець 2019/2020 навчального року контингент вихованців ДЮСШ не змінився, їх чисельність становила 638 осіб спеціалізація не змінилася. У 2019/2020 навчальному році навчально-тренувальна робота у спортивній школі здійснювалась на відділеннях з 6 видів спорту, що представлено на діаграмі на наступній сторінці.

Кадровий склад

Протягом звітного року змін у штатному розписі не відбулося: 9,5 тренерських ставки, ставка директора, ставка заступника директора з навчально-тренувальної роботи, 0,5 ставки лікаря, 1 ставка сторожа, 1 ставка прибиральника виробничих приміщень. Тренерський склад протягом року не зазнав жодних змін). Усі вакантні посади були заміщені за рахунок залучення сумісників, здебільшого із числа вчителів фізичної культури ЗСО.

На кінець навчального року чисельність сумісників у школі становить 12 осіб, що порівняно з повною чисельністю тренерів-викладачів (16) становить приблизно більше двох третин складу. Таким чином чисельність сумісників залишається значною, що загалом негативно позначається на організації навчально-тренувального процесу, оскільки трудовий договір із сумісниками укладається лише до 31 травня поточного року, що призводить до зменшення фактичної тривалості тренувань і збільшення навантаження за індивідуальним планом. Вікова структура й показники педагогічного стажу працівників також зазнали змін і представлені на діаграмах нижче.

Спостерігається поступове оновлення кадрового склад тренерів-викладачів, але водночас досить суттєвою залишається кількість працівників передпенсійного та пенсійного віку. Охоплення дітей заняттями в ДЮСШ

Навчально-тренувальний процес проходив на спортивних майданчиках, залах та інших спортивних спорудах 8 населених пунктів району, зокрема, що належать загальноосвітнім навчальним закладам. Кількісні показники охоплення заняттями в ДЮСШ за населеними пунктами зазначено в таблиці

Співпраця із закладами загальної середньої освіти, вищими навчальними закладами та іншими установами 1. Для виконання статутних завдань школи, дотримання вимог Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу Липецька дитячо-юнацька спортивна школа співпрацює із закладами загальної середньої освіти Харківського району (Липецькою ЗОШ, Липецькою ЗОШ ім. П.В.Щепкіна, Циркунівським ліцеєм, Русько-Тишківським ліцеєм, Слобожанською ЗОШ, Веселівською ЗОШ, Глибоківською та Стрілечанською, Лук’янцівською загальноосвітніми школами, Тернівським НВК «Школа-дитячий садок»). Основні напрями співпраці: залучення підростаючого покоління до регулярних занять вибраним видом спорту, пропаганда позитивних життєвих цінностей засобами фізичної культури, відбір перспективних спортсменів, їх підготовка та передача на наступний етап. З метою сприяння цій роботі відділом освіти виданий наказ № 260 від 30.08.2019 «Про закріплення дитячо-юнацьких спортивних шкіл за закладами загальної середньої освіти району у 2019/2020 навчальному році», який регулює відносини між закладами та ДЮСШ, встановлює обов’язки відповідальних осіб. Крім того, під час роботи дитячих закладів відпочинку штатні тренери-викладачі ДЮСШ за потреби надають допомогу ЗСО в організації спортивно-масової роботи, сприяють створенню умов для повноцінного відпочинку вихованців. 2. Співпраця з ВНЗ. Відповідно до статутних завдань ДЮСШ підтримує зв’язок зі спеціалізованими навчальними закладами спортивного профілю. Зокрема, у 2017/2018 навчальному році до Харківського вищого училища фізичної культури був переданий на навчання учень Глибоківської ЗОШ, вихованець відділення футболу Олег Черкашин. Уже четвертий рік у цьому училищі навчається вихованка ДЮСШ Анастасія Макаріна, яка має нагороди Всеукраїнського рівня з лижних гонок. 3. Співпраця з іншими установами. З метою організації участі в змаганнях (та інших напрямах спортивної роботи) ДЮСШ підтримує контакт з районними та обласними федераціями зі спортивного орієнтування, баскетболу, волейболу, футболу та карате, залучаючи їх представників до суддівства, організаційної роботи на змаганнях тощо. Крім того, тренери-викладачі беруть участь у заходах методичного характеру, які організують федерації. Зокрема, тренер-викладач з карате Варенко В.А. взяв участь у семінарі та навчанні з питань підготовки спортсменів у Києві минулого року, тренери-викладачі О. Лапін та М.Каргопольцев брали участь у семінарі з методики підготовки та організації змагань, який проводила Федерація баскетболу Харківської області, за участю Заслуженого тренера України В. Кулібаби та майстра спорту України Т. Арабаджи, на базі НТУ «ХПІ»

Виховна робота

Виховна робота в Липецькій дитячо-юнацькій спортивній школі ґрунтується на Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України № 641 від 16 червня 2015 року, Заходах, передбачених цією Концепцією, і конкретизується у формі заходів, зазначених у розділі «Виховна робота» Плану роботи ДЮСШ на 2019/2020 навчальний рік, навчальних програмах з видів спорту. Заклад зосереджує свою увагу на реалізації таких напрямів: - проведення заходів, спрямованих на реалізацію патріотичного виховання в закладах системи освіти, культури, спорту; - активне залучення до патріотичного виховання дітей та молоді учасників бойових дій на Сході України, членів сімей Героїв Небесної Сотні, бійців АТО та їхніх сімей, діячів спорту, які виявляють активну громадянську і патріотичну позицію; - сприяння спортивній і фізичній підготовці, спрямованій на утвердження здорового способу життя молодих громадян з урахуванням принципів національно-патріотичного виховання; - виховання поваги до національних символів (Герба, Прапору, Гімну України. Окремі питання національно-патріотичного виховання висвітлені в навчальних програмах з видів спорту і відповідно в навчальних планах ДЮСШ у розділі «Теорія»: «Розвиток олімпійського спорту в Україні», «Видатні українські спортсмени» та інші. За вказаними вище напрямами Липецькою ДЮСШ проводяться такі заходи: - місця проведення навчально-тренувальних занять, а також адміністративне приміщення школи (у ЗСО) мають куточки, де розміщені Герб, Прапор і Гімн України; - при виборі варіанта екіпірування перевага віддається кольорам Національного прапора та їх поєднанню; - проведені бесіди з вихованцями відповідного спрямування, зокрема до Дня захисника України (14 жовтня 2019 року); - на постійній основі щороку за співпраці з Харківським районним спортивним клубом проводяться футбольні одноденні турніри, присвячені Дню Конституції, Дню Незалежності, іншим знаменним датам; - тренери-викладачі під час навчально-тренувальних занять напередодні Дня пам’яті жертв Голодомору брали участь в акціях «Запали свічку», хвилинах мовчання тощо (24 листопада); - 23 лютого 2020 року було проведено за підтримки ДЮСШ турнір до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав, який зібрав як ветеранів, так і юних спортсменів. Подібні заходи висвітлюються на веб-сайті школи (розділ «Новини», «Галереї»).

Матеріально-технічне забезпечення

Липецька дитячо-юнацька спортивна школа не має власної навчально-тренувальної або спортивної бази, тому використовує в роботі спортивні споруди, що належать закладам середньої освіти та органам місцевого самоврядування (територіальним громадам та сільським радам). Крім того, ДЮСШ залучає для організації спортивної роботи батьків для виїздів на змагання та екіпірування вихованців (на жаль, коштів на це в бюджеті школи не вистачає). Але загалом ситуація із забезпеченням інвентарем вихованців складна: останнє надходження м’ячів та іншого інвентарю короткого строку служби було у 2008 році. Кількість та якість наявного інвентарю недостатні, загалом на кожну групу в ігрових видах спорту (футбол, волейбол, баскетбол) припадає 1-2 м’ячі, які надаються батьками, що становить 10-20% від потреби. Як позитивний момент слід відзначити надання за кошти Харківської районної адміністрації минулого року інвентарю тривалого строку служби — школа забезпечена на 100% футбольними та волейбольними сітками, також отримано нові тенісні столи. Залишаються невирішеними питання забезпечення вихованців і тренерів-викладачів спортивною формою та взуттям, іншим інвентарем індивідуального користування, відповідно до вимог нормативних актів.

Методична робота

Протягом року тренери-викладачі працювали над методичною темою «Взаємозв’язок навчання і виховання у навчально-тренувальному процесі». Була організована робота тренерських рад за відділеннями, які працювали за такими напрямками: використання різноманітних засобів фізичної культури з метою сприяння зміцненню здоров’я та фізичного розвитку учнів; озброєння учнів знаннями та вміннями здійснювати самоконтроль під час тренувальних занять; формування основ проектування та конструювання програм індивідуального фізичного розвитку та удосконалення; удосконалення форм і методів роботи дитячо-юнацького спорту та ін. Також проводились співбесіди з молодими тренерами-викладачами, організована робота наставництва молодих тренерів. Проводились оперативні методичні наради, огляд педагогічної преси, інформаційних збірників МОН України та ін. Тренери-викладачі брали активну участь у роботі тренерських рад. Виступали з доповідями за темами : «Комплекс силових вправ та вправи на розвиток гнучкості» (Пилипака О.В.), «Роль відновлювальних заходів на заняттях з футболу» (Тарасенко С.М.), «Бесіда про шахову етику» (Діанов О.Л.), «Розвиток у школярів фізичної витривалості засобами баскетболу» (Бондар С.С.), «Психологічна підготовка до змагань» (Каргопольцев М.О.) та ін.

Атестація і підвищення кваліфікації тренерів – викладачів

Протягом 2019/2020 навчального року відповідно діючого Порядку проведення атестації тренерів (тренерів-викладачів), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 19.07.2012 № 829 на підставі виконання результативних показників роботи жоден тренер-викладач не отримав кваліфікаційної категорії. Це було зумовлено декількома причинами, по-перше, неможливістю пройти підвищення кваліфікації (висока вартість навчання, відсутність таких курсів у Харкові, а також те, що багато з тренерів є сумісниками), по-друге, набагато суворішими критеріями для присвоєння категорій згідно вищезазначеного Порядку, по-третє, зниженням результативності виступів вихованців цих тренерів — зокрема, це пояснюється, з одного боку, фінансовою неспроможністю брати участь в обласних та Всеукраїнських змаганнях (забезпечення виїздів, оплата суддівства та інше), з іншого боку, складною соціально-політичною обстановкою в країні та низьким рівнем підготовки спортсменів для участі в змаганнях вищого рівня. І це не дивно, адже з 36 груп школи 32 становлять групи початкової підготовки 1 року навчання. Звичайно, вихованцям цих груп важко конкурувати зі спортсменами на етапах спортивного вдосконалення, як це траплялося в минулому. Питання проходження курсів кваліфікації тренерами-викладачами протягом звітного періоду неодноразово піднімалося, але, на жаль, не було вирішено. Жоден з працівників не пройшов у встановленому порядку курси підвищення кваліфікації, оскільки кошти на це не закладено в бюджеті школи, крім того, проходження курсів підвищення кваліфікації зумовлює необхідність заміни тренерів-викладачів на період їх навчання, коштів на оплату заміни якої також не передбачено. Систематично надавалась допомога загальноосвітнім школам в організації спортивно-масових заходів.

Пільговий контингент

За звітний період за даними тренерів-викладачів у школі суттєво зменшилась чисельність осіб пільгового контингенту: якщо показники кількості дітей-сиріт та під опікою залишилася без змін, то чисельність дітей з багатодітних сімей збільшилася до 38, напівсиріт — знизилася до 5 осіб, а матерів-одиначок збільшилася до 14. Порівняльні дані щодо чисельності пільгового контингенту наведені нижче.

Охорона праці

Одним з пріоритетних напрямків діяльності школи є створення належних, безпечних умов праці, ефективної системи управління охороною праці, підвищення рівня безпеки праці шляхом проведення постійного технічного нагляду за станом обладнання, удосконалення його надійності та безпечності, створення нешкідливих та безпечних умов праці. Велику увагу школа приділяє роботі з охорони праці та безпеці життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу. Робота з охорони праці у закладі ведеться відповідно до Закону України «Про охорону праці», наказів Міністерства освіти і науки України від 01.08.2001 № 563, від 20.11.2006 № 782 та інших нормативних документів. У школі призначені відповідальні особи за організацію роботи з охорони праці, а також особи, які відповідають за конкретні питання: пожежну безпеку, безпеку життєдіяльності, електробезпеку та інше, є в наявності журнали вступних інструктажів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочих місцях, з пожежної безпеки, реєстрації нещасних випадків, реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності, розробляються і своєчасно переглядаються інструкції з охорони праці та інструкції з безпеки життєдіяльності. На початок нового навчального року школа отримала акт готовності школи до 2019/2020 навчального року, які підписані представниками відділу освіти, пожежної інспекції та санепідеміологічної станції, акти-дозволи на проведення навчально-тренувальних занять у спортивних залах з різних видів спорту. Обладнання та спортивний інвентар у спортивних залах випробувані на надійність, що підтверджується актами. У школі спланована й систематично проводиться пожежно-профілактична робота: наказами призначені відповідальні особи за протипожежну безпеку на об’єктах, наявні плани евакуації та інструкції з пожежної безпеки. Директором школи призначено відповідальних за організацію роботи з охорони праці, за пожежну безпеку. Забезпечується виконання розпоряджень, наказів, інструктивних матеріалів з питань охорони праці, приписів органів державного нагляду і своєчасне виконання колективного договору, угоди з охорони праці. Організовано роботу щодо розроблення інструкцій, своєчасно проводяться вступні інструктажі, інструктажі з охорони праці на робочому місці, інструктажі з вихованцями перед проведенням змагань, виїздів на змагання, які реєструються у відповідних журналах: «Журнал реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності для вихованців», «Журнал реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці», «Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці». У спортивних залах у наявності куточки безпеки життєдіяльності, з пожежної безпеки, акти випробування та акти-дозволи на проведення занять. Спортзали, надані в користування, мають достатнє штучне освітлення та природне провітрювання приміщень. Нещасних випадків, пов’язаних з порушенням техніки безпеки, у 2019/2020 навчальному році не було.

Основні проблеми в роботі колективу ДЮСШ

· проходження курсів підвищення кваліфікації тренерів-викладачів; · недостатньо нових програм, методичних посібників державною мовою; · низький рівень володіння ІКТ в галузі спортивної підготовки, слабке знання державної мови (під час оформлення ділової документації тренера-викладача); · брак коштів на придбання спортивного інвентарю, спортивної форми, організацію виїздів команд на змагання, ремонт спортивних залів; · відсутність коштів для організації навчально-тренувальних зборів, спортивно – оздоровчих таборів.

Завдання школи на 2020/2021 навчальний рік

У 2020/2021 навчальному році Липецька ДЮСШ буде спрямовувати свою роботу на реалізацію державної політики в галузі освіти та спорту відповідно до Конституції України та Законів України, актів Президента і Кабінету Міністрів, Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті. Основні завдання, що стоять перед колективом Липецької ДЮСШ:

1. Зміцнення матеріально-технічної бази школи (сприяти проведенню та брати участь у ремонті спортивних залів для занять з волейболу, легкої атлетики, футболу.

2. Збереження контингенту вихованців в умовах децентралізації влади і утворення об’єднаних територіальних громад.

3. Ефективний спортивний відбір дітей до школи згідно з програмними вимогами за віком і максимальне охоплення дітей регіону обслуговування.

4. Проведення фізкультурно-оздоровчої та виховної роботи серед дітей та підлітків, спрямованої на зміцнення їх здоров’я.

5. Залучення дітей пільгового контингенту до систематичних занять спортом.

6. Підвищення якості навчально-тренувального процесу.

7. Покращення виховної роботи в групах, застосування для цього сучасних методик.

8. Підвищення рівня методичної роботи школи, оволодіння новітніми методиками тренування та підготовки.

9. Систематичне підвищення професійного рівня тренерсько-викладацького складу з використанням науково-методичної літератури та практичного досвіду для забезпечення ефективності навчально-тренувального процесу та підвищення результативності участі спортсменів у змаганнях різного рангу.

10. Надання допомоги загальноосвітнім школам району в організації методичної, фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи.

11. Посилення контролю за навчально-тренувальним процесом та виховною роботою у школі.

12. Тісна взаємодія з батьками у питаннях підготовки спортсменів та їх виховання.

13. Розвиток спортивно-матеріальної бази шляхом залучення позабюджетних коштів.


Кiлькiсть переглядiв: 939